Utsläppen ökar i Karlstad – transporterna bakom uppgången
Efter att utsläppen i Karlstads kommun har minskat under lång tid sedan mätningarna började 1990 ökade de istället under 2024. Ökningen var på 16 procent och det är framför allt transporter som ligger bakom, enligt ny statistik från SMHI.